29 marzo 2021

Música / Music: Aesthetic Perfection - Automaton

Buenos días, gente. Espero que estén bien. He tenido algunos días algo... retadores, vamos a decir. Me ha costado escribir, editar, reseñar, y todo lo demás, pero algo me dice que pronto todo se solucionará. Mientras tanto, hay una canción que he estado escuchando en estos días para drenar muchos sentimientos: Automaton (feat. Sebastian Svalland), de Aesthetic Perfection.

  • Fecha de Lanzamiento: 5 de marzo de 2021.
  • Géneros: EBM, Electronico, Industrial, Pop Industrial.
Primero que nada, esto es lo que dice Graves al respecto:
Comer. Dormir. Trabajar. Repetir. El Autómata continúa en su bucle sin fin. Sin fallar. Sin inmutarse. Sin sentir.
Mi nuevo sencillo "Automaton" trata sobre intentar recuperar la humanidad y la identidad de uno en un mundo que a menudo exige que estas se sacrifiquen. Un tema de club de medio tempo frío y mecánico que evoluciona hacia una explosión de guitarras y gritos enérgicos, “Automaton” es una celebración de la condición humana. Una vez más, las guitarras han sido proporcionadas por el virtuoso sueco Sebastian Svalland (PAIN, Letters from the Colony, LINDEMANN), que insuflan alma a una máquina que de otro modo estaría sin vida. Producido y mezclado nada menos que por Rhys Fulber (Frontline Assembly, Delerium, Conjure One, Fear Factory).

Con un ritmo que acelera más conforme avanza la canción, la voz de Daniel Graves también se convierte en un instrumento más, combinándose con maestría con los ritmos electrónicos e industriales que identifican a Aesthetic Perfection. Es una pista poderosa que se te mete por las venas y te llena de energía. Sencillamente electrificante.

Aunque Automaton tiene un inicio con influencias dance y podría ser incluso descrito como elegante, el estilo evoluciona de una manera bastante rápida para combinar con la letra desesperada, cada vez más explícita en lo que a sentimientos se refiere. Sebastian Svalland le añade el toque de ira y salvajismo primitivo necesario para hacerla una pista aún más disfrutable.

Imposible de dejar de escuchar, con un coro que se te mete por los poros y un final explosivo que te llena de energía, Automaton es un sencillo que no te deja indiferente. Un himno de rebeldía y anarquía que no sabías que necesitabas hasta que Aesthetic Perfection lo trajo a la vida, ¡justo la inyección de adrenalina que el público necesitaba en este momento!

¡Un saludo y un abrazo!

Good morning people. I hope they are well. I've had some rather ... challenging days, let's say. It has been difficult for me to write, edit, review, and everything else, but something tells me that soon everything will be solved. Meanwhile, there is a song that I have been listening to these days to drain a lot of feelings: Automaton (feat. Sebastian Svalland), by Aesthetic Perfection.

  • Release Date: March 5, 2021.
  • Genres: EBM, Electronic, Industrial, Industrial Pop.
Before anything, this is what Graves says about it:
Eat. Sleep. Work. Repeat. The Automaton carries on in its endless loop. Never failing. Never flinching. Never feeling.
My new single “Automaton” is about trying to reclaim one’s humanity and identity in a world that often demands they be sacrificed. A cold and mechanical mid tempo club track that evolves into an explosion of guitars and energetic screams, “Automaton” is a celebration of the human condition. Once again, guitars have been provided by Swedish virtuoso Sebastian Svalland (PAIN, Letters from the Colony, LINDEMANN) which breathe soul into an otherwise lifeless machine. Produced and mixed by none other than Rhys Fulber (Frontline Assembly, Delerium, Conjure One, Fear Factory).

With a rhythm that accelerates more as the song progresses, Daniel Graves' voice also becomes another instrument, masterfully combining with the electronic and industrial rhythms that identify Aesthetic Perfection. It's a powerful track that fills your veins and fills you with energy. Simply electrifying.

Although Automaton has a dance-influenced beginning and could even be described as elegant, the style evolves quite quickly to match the desperate lyrics, increasingly explicit when it comes to feelings. Sebastian Svalland adds the touch of rage and primitive savagery needed to make it an even more enjoyable track.

Impossible to stop listening, with a chorus that gets into your pores and an explosive ending that fills you with energy, Automaton is a single that doesn't leave you indifferent. An anthem of rebellion and anarchy you didn't know you needed until Aesthetic Perfection brought it to life, just the adrenaline rush audiences needed right now!

Greetings and hugs!

22 marzo 2021

Reseña / Review: New Queer Horror Film and Television

Buen día, Nocturnos. ^^ ¿Cómo estuvo ese fin de semana? Yo he estado conociendo las bellezas de Salt Lake City, en Utah (fotos en in mi Instagram) y leyendo más que antes, aunque estos libros toman más tiempo por lo densos que son, pero sigo enamorado del mundo académico. Esta vez vengo con uno que les va a encantar porque tiene de todo un poco: New Queer Horror Film and Television, editado por Darren Elliott-Smith y John Edgar Browning. ¡Gracias a la editorial por el ejemplar a cambio de una reseña honesta!

  • Serie: Horror Studies #6
  • Fecha de publicación: 15 de enerode 2021.
  • Editorial: University of Wales Press.
  • Extensión: 256 páginas.
  • Géneros: Adulto, Cine, Horror, Investigación, Terror, Televisión, No ficción.
  • ¿Debería ser publicada en español? Sí.
Esta antología comprende ensayos que estudian la forma, la estética y las representaciones de las identidades LGBTQ+ en un subgénero emergente del cine y la televisión denominado "New Queer Horror". Este subgénero designa el terror creado por directores / productores que se identifican como homosexuales, bi, queer o transexuales, u obras como Jeepers Creepers (2001), Let the Right One In (2008), Hannibal (2013-15) o American Horror Story: Coven (2013-14), que presenta narrativas homoeróticas o explícitamente homosexuales con personajes "declarados" LGBTQ+. A diferencia de otros estudios, esta antología sostiene que el New Queer Horror proyecta ansiedades contemporáneas dentro de las subculturas LGBTQ+ en sus personajes y en sus narrativas, basándose en el papel previamente figurativo de la monstruosidad queer en la imagen en movimiento. New Queer Horror destaca así los límites de una comprensión metafórica de lo queer en la película de terror, en una época en la que su presencia se ha vuelto inequívoca. En última instancia, esta antología tiene como objetivo mostrar que en los últimos años New Queer Horror ha centrado el miedo en sí mismo, en sus propias comunidades y subculturas.

Con 12 capítulos tan distintos en cuanto a contenido y profundidad, se me hace imposible hablar sobre todos a detalle, pero sí puedo decirles que cada uno hace que el lector vea las películas y series involucradas de una manera distinta. Los primeros cuatro capítulos de New Queer Horror Film and Television fueron un deleite, sin dudas mis favoritos. Los editores Darren Elliott-Smith y John Edgar Browning, junto con John Lynskey y Ben Tyrer, le dieron un inicio muy sólido a este libro que te atrapa desde el primer momento y con un estilo fascinante, escribiendo sobre Jeepers Creepers, Rocky Horror Picture Show, Let The Right One In, y Hannibal.

Robyn Ollett, Simon Bacon, Fernando Gabriel Pagnoni Berns, y Mariana Zárate, autores en la segunda parte, hacen un trabajo igual de excelente, explorando el contenido de Black Swan, Jack and Diane, The Nature of Nicholas, e incluso el show infantil Adventure Time. También se disfruta muchísimo leyendo a Tim Stafford, que escribe sobre licantropía, sexualidad, y masculinidad, y a Lisa Metherell, quien relaciona también el mito del hombre lobo con la homosexualidad. Son capítulos que hay que digerir con calma para disfrutar al 100%, no obstante.

Sin embargo, hubo algunos que no me terminaron de convencer porque la temática y las relaciones me parecieron muy forzadas en comparación con los demás capítulos de New Queer Horror Film and Television. Aunque ofrecen una mirada alternativa al mundo queer y el contenido heteronormativo, los ensayos sobre Final Destination, American Horror Story: Coven no me parecieron del todo adecuados para este libro. El de Lords of Salem me pareció un buen término medio, debo agregar.

Con ensayos profundos que examinan películas y series de manera detallada y ofrecen análisis fascinantes, Darren Elliott-Smith y John Edgar Browning le dan al mundo del horror LGBT+ una guía de estudio imprescindible. Con altos más frecuentes que bajos, New Queer Horror Film and Television es una lectura fascinante y adictiva, un placer intelecual de disfrute lento.

¡Un saludo y un abrazo!
***

Good morning, Nightlies. ^^ How was that weekend? I have been getting to know the beauties of Salt Lake City, in Utah (photos on my Instagram) and reading more than before, although these books take longer because of how dense they are, but I'm still in love with the academic world. This time I come with one that you're going to love because it has a bit of everything: New Queer Horror Film and Television, edited by Darren Elliott-Smith and John Edgar Browning. Thanks to the publisher for the copy in exchange for an honest review!

  • Series: Horror Studies #6
  • Publication Date: January 15, 2021.
  • Publisher: University of Wales Press. 
  • Print Length: 256 pages.
  • Genres: Adult, Film, Horror, Investigation, Television, Nonfiction.
  • Should it be published in Spanish? Yes.
This anthology comprises essays that study the form, aesthetics and representations of LGBTQ+ identities in an emerging sub-genre of film and television termed ‘New Queer Horror’. This sub-genre designates horror crafted by directors/producers who identify as gay, bi, queer or transgendered, or works like Jeepers Creepers (2001), Let the Right One In (2008), Hannibal (2013-15) or American Horror Story: Coven (2013-14), which feature homoerotic or explicitly homosexual narratives with ‘out’ LGBTQ+ characters. Unlike other studies, this anthology argues that New Queer Horror projects contemporary anxieties within LGBTQ+ subcultures onto its characters and into its narratives, building upon the previously figurative role of Queer monstrosity in the moving image. New Queer Horror thus highlights the limits of a metaphorical understanding of queerness in the horror film, in an age where its presence has become unambiguous. Ultimately, this anthology aims to show that in recent years New Queer Horror has turned the focus of fear on itself, on its own communities and subcultures.

With 12 chapters so different in content and depth, it is impossible for me to talk about all of them in detail, but I can tell you that each one makes the reader see the movies and series involved in a different way. The first four chapters of New Queer Horror Film and Television were a delight, hands down my favorites. Editors Darren Elliott-Smith and John Edgar Browning, along with John Lynskey and Ben Tyrer, got this book off to a very solid start that grabs you from the get-go and with a riveting style, writing about Jeepers Creepers, Rocky Horror Picture Show, Let The Right One In, and Hannibal.

Robyn Ollett, Simon Bacon, Fernando Gabriel Pagnoni Berns, and Mariana Zárate, authors in the second part, do an equally excellent job, exploring the content of Black Swan, Jack and Diane, The Nature of Nicholas, and even the children's show Adventure Time. Reading Tim Stafford, who writes about lycanthropy, sexuality, and masculinity, and Lisa Metherell, who also connects the myth of the werewolf with homosexuality, is also greatly enjoyed. They are chapters that must be digested calmly to enjoy 100%, though.

However, there were some that didn't convince me because the theme and relationships seemed very forced compared to the other chapters of New Queer Horror Film and Television. While offering an alternative look at the queer world and heteronormative content, the essays on Final Destination, American Horror Story: Coven did not seem entirely suitable for this book. The one in Lords of Salem struck me as a good middle ground, I must add.

With in-depth essays that examine movies and series in detail and offer a fascinating analysis of each, Darren Elliott-Smith and John Edgar Browning give the world of LGBT + horror a must-have study guide. With more frequent highs than lows, New Queer Horror Film and Television is an addictive reading, a slow-paced intellectual treat.

Greetings and hugs!

18 marzo 2021

Reseña / Review: Serial Killers at the Movies

Buen día, gente bonita. Perdonen la ausencia, he estado trabajando en algunos proyectos lo cual me ha quitado bastante tiempo para leer, pero hay un libro que terminé recientemente y que me dio varias sorpresas, más que todo recomendaciones de libros y películas sobre asesinos seriales. ¿Interesados? Se trata de Serial Killers at the Movies: My Intimate Talks with Mass Murderers who Became Stars of the Big Screen, de Christopher Berry-Dee. Gracias a la editorial por el ejemplar a cambio de una reseña honesta a través de NetGalley.

  • Fecha de publicación: 5 de febrero de 2021.
  • Editorial: Ad Lib Publishers.
  • Extensión: 224 páginas.
  • Géneros: Adulto, Asesinos seriales, Cine, Horror, Investigación, Terror, No ficción.
  • ¿Debería ser publicada en español? Sí.
Los crímenes depravados de asesinos en serie y asesinos en serie, tanto reales como imaginarios, nos han paralizado durante mucho tiempo en periódicos y libros, pero tal vez en ninguna parte más que en la pantalla grande. Películas como El Silencio de los Corderos, Psicosis y Henry: Retrato de un Asesino en Serie no solo han llegado a grandes audiencias, sino que también nos han permitido entrar en las mentes de las personas más perturbadas de la sociedad. Christopher Berry-Dee habla con los asesinos en serie cuyas historias perversas nos han emocionado y fascinado más en el cine y, a través de entrevistas inquietantes y de gran alcance, cuenta las historias de los asesinos en serie que sirvieron de inspiración para algunas de las películas más impactantes del cine. Serial Killers at the Movies lleva al lector a un viaje incómodo y verdaderamente oscuro hacia un mundo aterrador de asesinatos y desviaciones.

La idea del libro me parece bastante atractiva, y los comentarios que hace el autor me parecen muy certeros. Te hace ver las cosas desde otro punto de vista, además de que examina los orígenes de las películas en sí, ofreciendo una mirada interesante en temas de producción, guión, incluso en los efectos que tuvieron algunas al momento de llegar a las pantallas.

Christopher Berry-Dee hace un repaso no solo por las películas más conocidas sino también por otras con las que quizá el lector no se haya topado, y compara bastante bien el material ficticio con los hechos que los inspiraron. Los capítulos cortos junto con el estilo sencillo hace que la lectura sea muy rápida y de fácil disfrute.

Hubo algunas veces en que me molestó que mencionara tanto su libro Talking with Serial Killers, lo cual puedo entender porque así los lectores pueden ampliar la información, además de que le restaría muchos puntos a este libro tener la misma información que su predecesor. Sin embargo, me desanimó que esto fuese tan constante, y que algunos capítulos no tuvieran el mismo nivel de detalle que los primeros.

Si bien es cierto que Serial Killers at the Movies fue una lectura muy buena y entretenida, sí hubiese preferido que Christopher Berry-Dee hubiese entrado en más detalles en los capítulos que quedaron más débiles a comparación. Sin embargo, es una lectura que te hiela la sangre, te sorprende, y te hace ver lo más retorcido de la mente humana, sirviendo como punto de incio para más lecturas sobre asesinos seriales.

¡Un saludo y un abrazo!
***

Good morning, pretty people. Sorry for the absence, I have been working on some projects, which have taken a lot of time to read, but there's a book that I finished recently that gave me several surprises, most of all recommendations for books and movies about serial killers. Interested? It's Serial Killers at the Movies: My Intimate Talks with Mass Murderers who Became Stars of the Big Screen, by Christopher Berry-Dee. Thanks to the publisher for the copy in exchange for an honest review via NetGalley.

  • Publication Date: February 5, 2021.
  • Publisher: Ad Lib Publishers.
  • Print Length: 224 pages.
  • Genres: Adult, Film, Horror, Investigation, Nonfiction, Serial Killers.
  • Should it be published in Spanish? Yes.
The depraved crimes of both real and imagined serial killers and mass murderers have long transfixed us in newspapers and books, but perhaps nowhere more so than on the big screen. Films such as Silence of the Lambs, Psycho, and Henry: Portrait of a Serial Killer have not only reached huge audiences, but also allowed us into the minds of society’s most disturbed individuals. Christopher Berry-Dee talks to the serial killers whose wicked stories have most thrilled and fascinated us at the movies and, through far-ranging and disturbing interviews, he tells the stories of the mass murderers who provided the inspiration for some of cinema’s most shocking films. Serial Killers at the Movies takes the reader on an uncomfortable and truly dark journey into a terrifying world of murder and deviancy.

The idea of ​​the book seems quite attractive to me, and the comments made by the author seem very accurate. It makes you see things from another point of view, in addition to examining the origins of the films themselves, offering an interesting look at production issues, script, even the effects that some had when they hit the screens.

Christopher Berry-Dee reviews not only the best-known films but also others that the reader may not have come across, and compares the fictional material quite well with the events that inspired them. The short chapters along with the simple style make reading very quick and easy to enjoy.

There were a few times when it bothered me that he mentioned his book Talking with Serial Killers so much, which I can understand because that way readers can expand the information, plus it would take a lot from this book to have the same information as its predecessor. However, it discouraged me that this was so constant, and that some chapters didn't have the same level of detail as the first ones.

While it is true that Serial Killers at the Movies was a very good and entertaining read, I would have preferred that Christopher Berry-Dee had gone into more detail in the chapters that were weaker in comparison. However, it is a read that chills your blood, surprises you, and makes you see the most twisted parts of the human mind, serving as a starting point for more readings on serial killers.

Greetings and hugs!

01 marzo 2021

Wattpad: Medicus

Buenos días, Nocturnos. ^^ Espero que estén bien. He tenido días tan locados que no me creerían la mitad de las cosas que han pasado y las noticias que quiero compartir, pero todo a su tiempo. Lo que sí puedo compartir hoy es que empecé a pubicar una nueva novela corta en Wattpad, parte del Open Novella Contest de este año.

Medicus es una historia juvenil de horror ubicada en un Maracaibo distópico en medio de un apocalipsis zombi. Quizá me animé a algo así luego de leer la saga Convirtiéndome en Zombi, de Kassfinol, pero no es la primera que se me ocurre, jeje. Esta es una historia más oscura, un poco violenta, pero a la que le tengo MUCHAS ganas.

Anoche estaba escibiendo a las carreras para poder enviar la historia a tiempo y no quedar fuera sin siquiera intentarlo, así que puede que haya algún fallo o detalle en algún lugar. No obstante, estoy super feliz con cómo quedaron esos primeros dos capítulos y no veo la hora de seguir descubriendo la realidad de Eric Martínez. ¿Se animan a hacerlo conmigo?

¡Un saludo y un abrazo!


Good morning, Nightlies. ^^ I hope you are well. I've had such crazy days that you wouldn't believe me half of the things that have happened and the news that I want to share, but all in good time. What I can share today is that I started posting a new novella on Wattpad, part of this year's Open Novella Contest.

Medicus is a young adult horror story set in a dystopian Maracaibo in the middle of a zombie apocalypse. Maybe I was encouraged to do something like that after reading the Convirtiéndome en Zombi, by Kassfinol, but it's not the first that comes to my mind, hehe. This is a darker story, a bit violent, but I am SO looking forward to it.

Last night I was writing like a madman so I could submit the story on time and not be left out without even trying, so there may be some glitch or detail somewhere. However, I'm super happy with how those first two chapters turned out and I can't wait to continue discovering the reality of Eric Martínez. Do you dare to do it with me?

Greetings and hugs!