30 abril 2020

Titans: Temporada 2 / Season 2


English below


Bienvenidos de regreso, chicos. ^^ Espero que estén muy bien. Yo, pues, encerrado. Ja. A falta de algo mejor que hacer. Ja, ja. Dejando los chistes pésimos de lado, les cuento que ya terminé de ver la segunda temporada de Titans, la serie de DC Universe que ahora está en Netflix. Aunque no fue tan buena como la anterior, en verdad me dejó muy satisfecho.

En la segunda temporada, después de su encuentro con Trigon, Dick Grayson reforma a los Titanes. Bajo su supervisión en su nuevo hogar en Titans Tower, Rachel, Gar Logan y Jason Todd entrenan juntos para perfeccionar sus habilidades de héroe y trabajar juntos como un equipo. A ellos se unen Hank Hall y Dawn Granger, también conocidos como Hawk y Dove, y Donna Troy, también conocida como Wonder Girl. Aunque estos Titanes originales intentan hacer la transición a una vida normal, cuando los viejos enemigos resurgen, todos deben unirse para ocuparse de los asuntos pendientes. Y a medida que esta familia de viejos y nuevos titanes, incluidos Conner Kent y Rose Wilson, aprenden a coexistir, la llegada de Deathstroke saca a la luz los pecados de los viejos titanes que amenazan con desgarrar a esta nueva familia deuna vez más.

El arco argumental me pareció muy diverso esta vez. Cada episodio parecía querer mostrar un lado distinto de los personajes, bien sea ahondando más en los que ya conocemos o presentando a otros nuevos. Aunque entretenidos, algunos me parecieron flojos, mientras que otros, como los que conciernen a Jericho (mis respetos a este chico y a su actor), fueron todo lo contrario.

Esta segunda temporada de Titans busca ser más oscura que la primera, y lo logra a medias. Hay tantos elementos conflictivos, tantas historias cruzadas, que me sentía saturado, pero el efecto está allí sin dudas. Fuera de algunos detalles, e ignorando el cambio de aspecto de varios personajes (alguien por favor devuélvame a la Starfire y al Gar de la primera temporada, por favor), la atmósfera me encantó.

Lo dije antes y lo diré de nuevo. Esta es una serie que va en el camino correcto. Puede ser que mi amor hacia Raven haya perjudicado mi perspectiva, pero en líneas generales fue una buena temporada para Titans, muy bien hecha y que plantea una base igual para la tercera temporada, la cual veremos este otoño. Mientras tanto, supongo que tendremos que leer los cómics. ¿Quién me acompaña?*

*Es en serio. Tengo una lista de cómics en un orden de lectura que creo es el definitivo en lo que a los Titanes concierne. Quien quiera animarse a hacerlo, escríbame por redes sociales y se la haré llegar. ^^

¡Un saludo y un abrazo!



Welcome back, guys. ^^ I hope you are very good. I, well, locked up. Ha For want of something better to do. Haha. Leaving the terrible jokes aside, I tell you that I have finished watching TitansSecond Season, the DC Universe series that is now on Netflix. Although it was not as good as the previous one, it really left me very satisfied.


In season two, following the aftermath of their encounter with Trigon, Dick Grayson reforms the Titans. Under his supervision in their new home at Titans Tower, Rachel, Gar Logan and Jason Todd train together to hone their hero abilities and work together as a team. They are joined by Hank Hall and Dawn Granger aka Hawk and Dove and Donna Troy aka Wonder Girl. Although these original Titans attempt to transition into a regular life, when old enemies resurface everyone must come together to take care of unfinished business. And as this family of old and new Titans – including Conner Kent and Rose Wilson – learn to co-exist, the arrival of Deathstroke brings to light the sins of the old Titans which threaten to tear this new family apart once more.

The story arc seemed very diverse to me this time. Each episode seemed to want to show a different side of the characters, either delving deeper into those we already know or introducing new ones. Although entertaining, some seemed lazy to me, while others, such as those that concern Jericho (my respects to this boy and his actor,) were the opposite.

This second season of Titans seeks to be darker than the first, and does it halfway. There are so many conflicting elements, so many crossed stories, that I felt saturated, but the effect is there without a doubt. Outside of a few details, and ignoring the change in appearance of various characters (someone please give me back the Starfire and Gar from the first season, please,) the atmosphere enchanted me.

I said it before and I will say it again. This is a series that's on the right track. It may be that my love for Raven has hurt my outlook, but overall it was a good season for Titans, very well done, and laying the same groundwork for the third season, which we'll see this Fall. In the meantime, I guess we'll have to read the comics. Who is with me? *

*Seriously. I have a list of comics in a reading order that I think is the definitive one as far as the Titans are concerned. Whoever wants to be encouraged to do so, write to me on social networks and I will send it to you. ^^


Greetings and hugs!

29 abril 2020

Comic: Forever Evil

English below

Buen día, Nocturnos. Espero que estén muy bien. Hace un par de día me leí un cómic al que le tenía el ojo puesto desde hace mucho rato, y quiero compartirles mi opinión al respecto. Se trata de Forever Evil, escrito por Geoff Johns y con arte de David Finch, Richard Friend y Sonia Oback.

  • Publicación: 19 de mayo de 2015
  • Guión: Geoff Johns
  • Arte: David Finch, Richard Friend y Sonia Oback
  • Lettering: Rob Leigh
  • Editorial: DC Comics
  • Serie: Forever Evil (1-7)
  • Páginas: 240 páginas
  • Géneros: Acción, Super Héroes
¡La Liga de la Justicia está MUERTA! ¡Y los villanos heredarán la Tierra! ¡En un destello de luz, los héroes más poderosos del mundo desaparecen cuando llega el Sindicato del Crimen de la Tierra-3! A medida que esta versión malvada de la Liga de la Justicia se apodera del Universo DC, nadie se interpone en su camino su dominaci[on total... nadie excepto Lex Luthor. ¿Su principal aliado en esta batalla aparentemente imposible? Batman.
Con los dos hombres más inteligentes del planeta liderándolos, una tripulación de salvadores poco probable, incluidos Black Manta, Captain Cold, Bizarro, Catwoman y Black Adam, no solo deben liberar a los héroes de DCU y desterrar al mortal Sindicato del Crimen  antes de que abandonen este universo en ruinas, ¡como el suyo!
Por los creadores más vendidos del New York Times #1 Geoff Johns y David Finch, Forever Evil es el primer crossover de The New 52 en todo el universo. Esta novela gráfica recoge Forever Evil #1-7.

La idea detrás de la historia me pareció muy curiosa, una que se presta para muchas más páginas de las que tiene este volumen, y a decir verdad has sagas que se desprenden de él, pero al no estar al tanto de los acontecimientos anteriores en el universo de DC estuve un poco perdido. Igual se disfruta y se lee en nada, como todo lo que tiene el sello de Geoff Johns, pero no está de más tener una base de la cual partir. Solo por si acaso.

El arte de David Finch, Richard Friend y Sonia Oback es impecable, con colores vibrantes y personajes que maravillan con cada aparición. Aunque es una historia de villanos, Forever Evil no es tan oscuro como uno se espera, sino que tiene un tono más ligero. Lo que sí destaca bastante son las escenas gráficas, que no por ser pocas o distanciadas unas de las otras dejan de ser impactantes, más aún por el diseño de los personajes. Cuando lo lean sabrán a qué me refiero.

Este cómic me gustó más que todo por las cuestiones que plantea. Todos hemos visto el símbolo del yin y yang, en donde algo bueno habita en lo malo, y viceversa. Pues bien, la historia plantea justamente eso. ¿Somos todos héroes y villanos, y nada más, o podemos ser ambos dependiendo de las circunstancias? A pesar de que la respuesta es incómoda, Forever Evil la hace mucho más tolerable. De más está decir que me encantó.

¡Un saludo y un abrazo!


Good morning, Nighters. I hope you all are okay. A couple of days ago I read a comic to which I had an eye for a long time, and I want to share my opinion about it. This is Forever Evil, written by Geoff Johns and with art by David Finch, Richard Friend, and Sonia Oback.

  • Publishing Date: May 19, 2015
  • Script: Geoff Johns
  • Art: David Finch, Richard Friend and Sonia Oback
  • Lettering: Rob Leigh
  • Publisher: DC Comics
  • Series: Forever Evil (1-7)
  • Print Length: 240 pages
  • Genres: Action, Super Heroes
The Justice League is DEAD! And the villains shall inherit the Earth! In a flash of light, the world's most powerful heroes vanish as the Crime Syndicate arrives from Earth-3! As this evil version of the Justice League takes over the DC Universe, no one stands in the way of them and complete domination... no one except for Lex Luthor. His main ally in this seemingly impossible battle? Batman.
With the two smartest men on the planet leading them, an unlikely crew of saviors, including Black Manta, Captain Cold, Bizarro, Catwoman and Black Adam, must not only free the DCU's heroes and banish the deadly Crime Syndicate before they leave this universe in shambles, like their own!
By New York Times #1 best-selling creators Geoff Johns and David Finch, Forever Evil is the first universe-wide crossover of The New 52. This graphic novel collects the Forever Evil #1-7.

The idea behind the story seemed very curious to me, one that lends itself to many more pages than this volume has, and to tell the truth you have more series that come off it, but not being aware of previous events in the universe DC I was a little lost. It is enjoyed just the same and you read it in no time, like everything that has the Geoff Johns seal, but it doesn't hurt to have a base from which to start. Just in case.

The art of David Finch, Richard Friend, and Sonia Oback is impeccable, with vibrant colors and characters that amaze with every appearance. Although it's a villain story, Forever Evil is not as dark as one would expect, but rather lighter in tone. What does stand out quite a bit are the graphic scenes, which till impress despite being a few and far from each other, even more so due to the characters' design. When you read it you will know what I mean.

I liked this comic more than anything because of the questions it raises. We have all seen the symbol of yin and yang, where something good lives in bad, and vice versa. Well, the story plays with that. Are we all heroes and villains, and nothing else, or can we both be depending on the circumstances? Despite the awkward response, Forever Evil makes it much more tolerable. Needless to say, I loved it.


Greetings and hugs!

28 abril 2020

Reseña / Review: Zombies of the World

Buenos días, gente. Espero que estén bien. Hace poco terminé de leer un libro muy curioso. No me da vergüenza decir que la portada fue el gancho que me atrapó, y el contenido fue muy, muy bueno. Se trata de Zombies of the World: A Field Guide to the Undead , de Ross Payton, una guía de campo sobre los muertos vivientes, sus tipos, costumbres, hábitats y estudios. Evidente, es todo humor, ¡y muy bueno! Gracias a la editorial por enviarme una copia por NetGalley. ^^

  • Publicación: 9 de junio de 2020 (Originalmente publicado en 2011)
  • Autor: Ross Payton
  • Editorial: Andrews McMeel Publishing
  • Páginas: 112 páginas
  • Géneros: Humor, Horror

Los zombis han plagado las pesadillas de la humanidad durante siglos, pero afortunadamente, la comunidad científica ha creado esta guía detallada y completamente seria sobre los muertos vivientes. Solo Zombies of the World aborda este problema y muchos más, por lo que es posible que desees leer antes de que encontrarte con un zombi!
Los zombis amenazan a la humanidad, pero apenas los entendemos. Hay libros que muestran cómo matar a los muertos vivientes, pero esta es la primera guía de campo para explicarnos la importancia de los zombis. Zombies of the World revela que los muertos vivientes son una parte valiosa de nuestro ecosistema y la clave para nuevos descubrimientos en medicina y tecnología.
Zombies of the World utiliza ilustraciones cautivadoras para documentar cómo la evolución ha llevado a una amplia variedad de especies. Pocos fuera de la comunidad científica se dan cuenta de que criaturas como la momia egipcia (Mortifera mumia aegyptus) son en realidad zombis. Algunas especies son incluso inofensivas para los humanos. El Zombi danzante (Mortifera immortalis choreographicus) solo busca emocionar a los humanos con elaboradas rutinas de baile. Descubre cómo nuestra historia ha sido afectada por los muertos vivientes y qué podemos aprender de la investigación "científica". ¡La respuesta puede sorprenderte!

Este libro se lee por sí solo, en serio. Puede que los segmentos con tono académico sean un poco pesados, pero no dejan de ser entretenidos. Ross Payton tiene un estilo que hace que todo sea interesante, sin mencionar lo divertido que fue leer sobre los tipos de zombis, las referencias que en sus nombres científicos y los datos tan creativos que correspondían a cada clase.

Muchas de las ilustraciones fueron asombrosas. El estilo caricaturesco hizo de la lectura más amena aún, si se puede, y fue una buena sorpresa ver que casi todas eran a color. Tengo que decir que mi favorita fue la de Melmoth el Errabundo (Melmoth the Wanderer), y que desearía que un personaje como él hubiese sido la portada. Así como la suya, 
Zombies of the World está llenos de historias irónicas que también invitan a la reflexión.

Estoy seguro de que nunca nos detuvimos a pensar en los muertos vivientes como los plantea este libro: una especie más con la que se podría coexistir en un futuro, o en un universo paralelo, una dimensión alternativa, o algo por el estilo. Me encantó leer 
Zombies of the World: A Field Guide to the Undead, de Ross Payton, y puede que me haya dado ideas para historias futuras. Ya veremos. *guiño*.


¡Un saludo y un abrazo!




Good morning people. I hope they are well. I recently finished reading a very curious book. I'm not ashamed to say that the cover was the hook that caught me, and the content was very, very good. This is Ross Payton's Zombies of the World: A Field Guide to the Undead, their types, customs, habitats, and studies. Obvious, it's all humor, and very good! Thanks to the publisher for sending me a copy through NetGalley. ^^


  • Publication Date: June 9, 2020 (Originally published in 2011)
  • Author: Ross Payton
  • Publisher: Andrews McMeel Publishing
  • print Length: 112 pages
  • Genres: Humor, Horror
Zombies have plagued humanity's nightmares for centuries, but fortunately, the scientific community has created this detailed and completely serious guide to the undead. Only Zombies of the World tackles this issue and many more, so you might want to read up before a zombie tackles you!
Zombies menace humanity, yet we barely understand them. There are books that show you how to kill the undead, but this is the first field guide to explain the importance of zombies to us. Zombies of the World reveals the undead to be a valuable part of our ecosystem and the key to new discoveries in medicine and technology.
Zombies of the World uses captivating illustrations to document how evolution has led to a wide variety of species. Few outside the scientific community even realize that creatures like the Egyptian Mummy (Mortifera mumia aegyptus) are actually zombies. Some species are even harmless to humans. The Dancing Zombie (Mortifera immortalis choreographicus) only seeks to thrill humans with elaborate dance routines. Discover how our history has been affected by the undead and what we can learn from “scientific” research. The answer might surprise you!

This book almost reads itself, for real. It may be that some parts with academic tone are a bit heavy, but they are still entertaining. Ross Payton has a style that makes it all interesting, not to mention how funny it was to read about the types of zombies, the references in their scientific names, and creative facts that correspond to each class.

Many of the illustrations were amazing. The cartoonish style made the reading even easier, if possible, and it was a good surprise to see almost all of them were colored. I have to say my favorite was that of Melmoth the Wanderer, and wish such a character had been the cover. Like his, 
Zombies of the World is filled with ironic stories that invite reflection.

I’m sure we never stopped to think about the living dead as this book presents them: as yet another species we could coexist with in the future, or a parallel universe, an alternative dimension, o something like that. I loved to read 
Zombies of the World: A Field Guide to the Undead, by Ross Payton, and it could be it gave me ideas for future stories. We shall see. *wink*


Greetings and hugs!

27 abril 2020

Comic: Something is Killing the Children Vol. 1

English below

Buen día, gente. ¿Qué tal estuvo el fin de semana? Iniciamos la semana con la reseña de un cómic que me gustó bastante y con el que se me pasó el tiempo volando. Something Is Killing The Children Vol. 1, de James Tynion IV, con arte de Werther Dell'Edera y Miguel Muerto, fue una muy buena lectura. ¡Gracias a la editorial por la copia!

  • Publicación: 26 de mayo de 2020
  • Guión: James Tynion IV
  • Arte: Werther Dell'Edera y Miguel Muerto
  • Lettering: Andworld Design
  • Editorial: BOOM! Studios
  • Serie: Something is Killing the Children Vol. 1 (1-5)
  • Páginas: 128 páginas
  • Géneros: Horror
Cuando los niños comienzan a desaparecer en la ciudad de Archer’s Peak, toda esperanza parece perdida hasta que llega una misteriosa mujer para revelar que las criaturas aterradoras están detrás del caos, y que solo ella las destruirá, sin importar el costo.
LOS MONSTRUOS SON LOS QUE DEBEN TENER MIEDO.
Cuando los niños de Archer's Peak, un pueblo tranquilo en el corazón de América, comienzan a desaparecer, todo parece inútil. La mayoría de los niños nunca regresan, pero los que sí lo hacen tienen historias terribles, detalles imposibles de criaturas aterradoras que viven en las sombras. Su única esperanza de encontrar y eliminar la amenaza es la llegada de una extraña misteriosa, una que cree en los niños y afirma ser la única que ve lo que ellos pueden ver.
Se llama Erica Slaughter. Ella mata monstruos. Eso es todo lo que hace, y lidia con el costo porque debe hacerse.

La historia abre muy bien. La idea carece de originalidad en este punto, pero el desarrollo es lo suficientemente sólido como para mantener al lector enfocado en la trama, aunque es más que todo un atractivo basado en el arte poco estilizado.

Something Is Killing The Children Vol. 1 sorprende más bien poco, pero presenta personajes interesantes, a pesar de los clichés que estos representan. Me parece que James Tynion IV apostó más a lo comercial para enganchar con estos primeros cinco capítulos, antes de mostrar qué realmente puede ofrecer esta serie. Hay muchos cabos sueltos, eso sí hay que mencionarlo. Hay que esperar a que las cosas se expliquen mejor en los próximos números.

Werther Dell'Edera y Miguel Muerto hicieron un buen trabajo con el arte. El estilo rústico y descuidado de las páginas va muy bien con el tono crudo de la historia. No es muy gráfico, o por lo menos no se siente así, gracias al tipo de dibujo y los muchos tonos oscuros, pero la historia mantiene una estética decadente atrapante.

Se podría decir que Something Is Killing The Children Vol. 1 es un inicio seguro para un serie prometedora, pero es muy temprano para ello. Hay potencial y un equipo creativo que sabe lo que hace, solo que estos primeros cinco número hizo falta un gancho, algo más interesante. Cuestión de tiempo, supongo.

¡Un saludo y un abrazo!


Good morning, people. How was your weekend? We start this week with the review of a comic that I quite liked and with which time passed me by. Something Is Killing The Children Vol. 1, by James Tynion IV, with art by Werther Dell'Edera and Miguel Muerto, was a very good read. Thanks to the publisher for the copy!

  • Publication Date: May 26, 2020
  • Script: James Tynion IV
  • Art: Werther Dell'Edera and Miguel Muerto
  • Lettering: Andworld Design
  • Publisher: BOOM! Studios
  • Series: Something is Killing the Children Vol. 1 (1-5)
  • Print Length: 128 pages
  • Genres: Horror
When children begin to go missing in the town of Archer’s Peak, all hope seems lost until a mysterious woman arrives to reveal that terrifying creatures are behind the chaos - and that she alone will destroy them, no matter the cost.
IT’S THE MONSTERS WHO SHOULD BE AFRAID.
When the children of Archer's Peak—a sleepy town in the heart of America—begin to go missing, everything seems hopeless. Most children never return, but the ones that do have terrible stories—impossible details of terrifying creatures that live in the shadows. Their only hope of finding and eliminating the threat is the arrival of a mysterious stranger, one who believes the children and claims to be the only one who sees what they can see.
Her name is Erica Slaughter. She kills monsters. That is all she does, and she bears the cost because it must be done.

The story opens very well. The idea lacks originality at this point, but the development is solid enough to keep the reader focused on the plot, though it's more of an appel based mainly on little-stylized art.

Something Is Killing The Children Vol. 1 surprises rather little, but presents interesting characters, despite the cliches they represent. It seems to me that James Tynion IV bet more on the commercial to hook up with these first five issues, before showing what this series can really offer. There are many loose ends, that must be mentioned. We have to wait for things to be explained better in the next issues.

Werther Dell'Edera and Miguel Muerto did a good job with art. The rustic and sloppy style of the pages goes very well with the raw tone of the story. It's not very graphic, or at least it doesn't feel that way, thanks to the type of drawing and the many dark shades, but the story maintains an engaging decadent aesthetic.

You could say that Something Is Killing The Children Vol. 1 is a safe start to a promising series, but it's too early for it. There is potential and a creative team that knows what they are doing, only that these first five issues needed a hook, something more interesting. A matter of time I guess.

Greetings and hugs!

25 abril 2020

Evanescence - Wasted On You: Nuevo álbum en camino / New album on the way


English below

El próximo álbum de la banda, The Bitter Truth,
está previsto a lanzarse este año.
Buen día, gente. Espero que estén muy bien.

Técnicamente hoy no tocaba publicar nada, pero luego de ver el nuevo video de Evanescence se hizo necesidad escribir al respecto. He sido fanático de esta banda desde hace años, como muchos de sus seguidores, y crecí con su música. Enterarme de que se venía un nuevo álbum fue muy buena noticia, pero mejor fue escuchar que Wasted On You, el primer sencillo, llegaría el viernes, o sea ayer.

La banda apostó a lo arriesgado al estrenarse con una balada de rock, invirtiendo la fórmula que aplicaban desde su formación. Fallen se estrenó con Bring Me To Life y cerró con My Immortal, luego The Open Door con Call Me When You're Sober y Good Enough, y finalmente, en su álbum homónimo, con What You WantLost in Paradise. Algunos no incluirían Synthesis por no ser un "álbum de estudio", pero sigue una tónica similar con Imperfection y Hi-Lo. Wasted On You cambia esta estructura, aunque está por verse si para bien o para mal.

La letra es bastante directa, manteniendo la escencia de la banda. A diferencia de The Chain, en donde la voz de Amy Lee dejaba de ser el foco, aquí destaca una vez más con un canto acusador y dolido. Sus palabras hacen reflexionar sobre relaciones pasados y los propios errores que aún no nos perdonamos. Sencillo, pero efectivo.

Musicalmente, es una balada de rock poderosa, que a pesar de no llegar al drama de otras, como Lacrymosa (ni hablar de la versión de Synthesis; aunque es otro género), transmite la misma fortaleza que la letra. Creo que no teníamos un sencillo de este tipo desde... My Immortal, y podría indicar que Evanescence vuelve a sus inicios como una banda de rock, pero mucho más madura, con un concepto más sólido y una propuesta diferente.

No obstante, el video decepciona. Falto de creatividad y gracia muestra a los miembros cumpliendo el distanciamiento social igual que todos. No hay historia, tema, propuesta, ni nada como en otros momentos. Puede que la banda quisiera hacer algo al estilo Lost in Paradise, un material visualmente sencillo y con el que sus fans pudieran identificarse, pero considerando que hemos tenido un álbum de metal desde el 2011, ver algo tan sencillo es casi un mal chiste. No puedo evitar pensar que este hubiese sido el momento perfecto para un video animado, cosa que habría sorprendido bastante.

Tocará esperar a ver qué más trae la banda. The Bitter Truth, álbum al que pertenece este sencillo, saldrá en algún momento de 2020. Nos toca estar pendientes para saber fechas y detalles, pero Evanescence está de vuelta y es lo que más importa.

¡Un saludo y un abrazo!


The band's next album, The Bitter Truth,
is slated to release this year.
Good day people. I hope you all are okay.

Technically today there was nothing to publish, but after seeing the new video of Evanescence it was necessary to write about it. I have been a fan of this band for years, like many of its followers, and grew up with their music. Finding out that a new album was coming was very good news, but it was better to hear that Wasted On You, the first single, would arrive on Friday, or yesterday.

The band bet on the risky by debuting with a rock ballad, reversing the formula they applied since its formation. Fallen premiered with Bring Me To Life and closed with My Immortal, then The Open Door with Call Me When You're Sober and Good Enough, and finally, on their self-titled album, What You Want and Lost in Paradise. Some would not include Synthesis for not being a "studio album", but it follows a similar trend with Imperfection and Hi-Lo. Wasted On You changes this structure, although it remains to be seen whether for better or for worse.

The lyrics are quite direct, maintaining the essence of the band. Unlike The Chain, where Amy Lee's voice was no longer the focus, here she stands out once again with an accusing and painful singing. His words reflect on past relationships and our own mistakes that we have not yet forgive ourselves. Simple, but effective.

Musically, it is a powerful rock ballad, which despite not reaching the drama of others, such as Lacrymosa (not to mention the version of Synthesis; although it is another genre), transmits the same strength as the lyrics. I think we haven't had a single of this kind since ... My Immortal, and it could indicate that Evanescence returns to its beginnings as a rock band, but much more mature, with a more solid concept and a different proposal.

However, the video disappoints. Lack of creativity and grace shows the members fulfilling the social distance like everyone else. There is no story, theme, proposal, or anything like at other times. The band may have wanted to do something like Lost in Paradise, a visually simple material that their fans could identify with, but considering that we've had a metal album since 2011, seeing something so simple is almost a bad joke. I can't help but think that this would have been the perfect time for an animated video, which would have been quite surprising.

We will have to wait to see what else the band brings. The Bitter Truth, album to which this single belongs, will be released sometime in 2020. We have to watch for dates and details, but Evanescence is back and it is what matters most.

Greetings and hugs!

24 abril 2020

Doom Patrol T1E7 / S1E7: Therapy Patrol

English below

¡Buenos días, Nocturnos! Por primera vez, creí que no podría ver Doom Patrol esta semana: No tuve electricidad desde las 09:00 AM hasta casi las 10:00 PM. Si, justo cuando mi serie terminaba, pero la suerte estuvo de mi lado porque en la tarde fui a casa de mi tía. Nada ni nadie se entromete entre un nerd y sus series.

En Therapy Patrol, todo el equipo se desmorona gracias al Sr. Don Nadie. Los traumas del pasado, los errores del presente y el miedo hacia el futuro finalmente toman contral de los personajes de distintas manera, haciendo que cada uno se cuestione lo que sabe, lo que ha hecho y lo que busca. Cliff decide tomar las riendas del asunto y hacer que el grupo confiese, uno a uno, aquello que lo tortura. Más de uno saldrá lastimado, y no físicamente.

Tengo que decir que este es el guión que estaba esperado desde hace varios episodios. Diálogos fuertes, escenas contundentes, una trama muy bien elaborada y con detalles cuidados hasta el más mínimo. Un episodio que fue directo al grano y que nos mostró un lado de los personajes que queríamos ver desde hace rato.

La mezcla de drama y humor fue un buen gancho. Fue un episodio lleno de flashbacks y distintas percepciones que hicieron que el tiempo se me pasara volando. Mucha comedia, ironía y sarcasmo, aderezados con la dosis correcta de tensión.

El desarrollo de los miembros de Doom Patrol es evidente, por lo que este episodio abre la puerta a que suceda igual con la historia. No me quedan dudas de que así será, y solo espero que esta calidad se mantenga. Incluso el final, cargado con un humor negro, le dio un giro sorpresivo a la trama. Therapy Patrol devolvió a esta serie al camino correcto.

¡Un saludo y un abrazo!


Good morning, Nighters! For the first time, I thought I wouldn't be able to see Doom Patrol this week: I had no electricity from 09:00 AM until almost 10:00 PM. Yes, just when my series was ending, but luck was on my side because in the afternoon I went to my aunt's house. Nothing and nobody gets between a nerd and his series.

In Therapy Patrol, the entire team falls apart thanks to Mr. Nobody. The traumas of the past, the errors of the present and the fear of the future finally take against the characters in different ways, making each one question what they know, what they have done and what they are looking for. Cliff decides to take charge of the matter and make the group confess, one by one, what tortures them. More than one will be hurt, and not physically.

I have to say that this is the script I've been waiting for for several episodes. Strong dialogues, forceful scenes, a very well elaborated plot and with careful details down to the smallest. An episode that was straight to the point and that showed us a side of the characters that we wanted to see for a while.

The mix of drama and humor was a good hook. It was an episode full of flashbacks and different perceptions that made time fly by. Lots of comedy, irony and sarcasm, seasoned with the right dose of tension.

The development of the Doom Patrol members is evident, so this episode opens the door to the same thing happening with the story. I have no doubt that this will be the case, and I only hope that this quality is maintained. Even the ending, laden with black humor, took a surprising twist to the plot. Therapy Patrol put this series back on the right track.

Greetings and hugs!

23 abril 2020

Cómic: Morbius Vol. 1: Old Wounds


English below

¡Buenos día, Nocturnos! ¿Cómo les va? Este lunes les hablé sobre la película de Morbius que está preparando Sony y que tiene muy buen aspecto. Pensé en darle una oportunidad a este vampiro y ver de qué se trataba todo, tener una mejor idea del personaje antes de ver la película, y… Es un asco, al menos la serie más reciente, escrita por Vita Ayala y con arte de Marcelo Ferreira, Robeto Poggi y Dono Sánchez-Almara

  • Publicación: 19 de mayo de 2020
  • Guión: Vita Ayala
  • Arte: Marcelo Ferreira, Robeto Poggi y Dono Sánchez-Almara
  • Lettering: VC's Clayton Cowles
  • Editorial: Marvel Comics
  • Serie: Morbius Vol. 1 (1-5)
  • Páginas: 144 páginas
  • Géneros: Acción, Horror, Super héroes
Morbius es el vampiro viviente... ¿pero es más? Durante años, el biólogo ganador del Premio Nobel, el Dr. Michael Morbius, ha estado luchando por encontrar una cura para su caso único de vampirismo. Ahora, por primera vez en más tiempo del que puede recordar, ¡su salvación puede estar tentadoramente a su alcance! Pero el camino para recuperar su humanidad está plagado de peligros... ¡y peor! En un salto de fe y desesperación, Morbius toma el asunto en sus propias manos, pero los resultados son monstruosos, ¡y ahora su ansia de sangre amenaza con abrumarlo como nunca antes! El villano del Marvel de la vieja escuela, Melter, ha resurgido en el momento equivocado: ¿se convertirá en el primero de una larga lista de víctimas en el sangriento camino de Michael Morbius?

Directo al grano: el guión de Vita Ayala es malo, muy malo. Carece de drama, desarrollo, coherencia en la trama, por no mencionar que muchos de los diálogos son inaguantables. Me pasé todo el tiempo pensando “ahora vendrá algo bueno, ya viene, tiene que venir,” pero me quedé esperando. Tenemos a un vampiro llorón que se lamenta en todas las páginas como si fuera un bebé Victoriano y una suerte de “heroína” cuyos orígenes nunca nos son explicados.

Hablando de algo más positivo, el arte no estuvo mal. Marcelo Ferreira le inyectó una buena dosis de emoción y sentimientos a un guión desabrido con paneles atractivos, escenas elaboradas y planos dinámicos. Fue mi motivación principal para terminar de leer, junto con los colores de Dono Sánchez-Almara, aunque hubo una escena en el último capítulo que se veía horrorosa.

Por lo que más quieran, quédense lejos de esta serie tan desastrosa. Tenía altas expectativas con Morbius, pero este es un ejemplo de que a veces lo nuevo no es tan bueno. Probaré suerte con una serie anterior, y cruzo los dedos esperando que haya algo mejor porque el personaje está muy bien hecho.

¡Un saludo y un abrazo!
Good morning, Nighters! How are you doing?

This Monday I spoke about the Morbius movie that Sony's preparing and that looks very good. I thought about giving this vampire a chance and seeing what it was all about, getting a better idea of ​​the character before watching the movie, and… It sucks, at least the most recent series, written by Vita Ayala and with art by Marcelo Ferreira, Robeto Poggi and Dono Sánchez-Almara.

  • Published: May 19, 2020
  • Script: Vita Ayala
  • Art: Marcelo Ferreira, Robeto Poggi and Dono Sánchez-Almara
  • Lettering: VC's Clayton Cowles
  • Publisher: Marvel Comics
  • Series: Morbius Vol. 1 (1-5)
  • Pages: 144 pages
  • Genres: Action, Horror, Superheroes
Morbius is the Living Vampire...but is he more? For years, Nobel Prize-winning biologist Dr. Michael Morbius has been struggling to find a cure for his unique case of vampirism. Now, for the first time in longer than he can remember, his salvation may be tantalizingly within reach! But the path to regaining his humanity is littered with dangers...and worse! In a leap of faith and desperation, Morbius takes matters into his own hands - but the results are monstrous, and now his lust for blood threatens to overwhelm him like never before! Old-school Marvel villain the Melter has resurfaced at just the wrong time - will he become the first in a long line of victims in Michael Morbius' bloody path?

Straight to the point: Vita Ayala's script is bad, very bad. It lacks drama, development, coherence in the plot, not to mention that many of the dialogues are unbearable. I spent all the time thinking "now something good will come, it is coming, it has to come," but I kept waiting. We have a whiny vampire who laments on every page as if he were a Victorian baby and a sort of "heroine" whose origins are never explained to us.

Speaking of something more positive, art was not bad. Marcelo Ferreira and Robeto Poggi injected a good dose of emotion and feeling into a bland script with engaging panels, elaborate scenes, and dynamic shots. It was my main motivation to finish reading, along with the colors of Dono Sánchez-Almara, although there was a scene in the last chapter that looked horrible.

For love to whatever you love the most, stay away from this disastrous series. I had high expectations with Morbius, but this is an example that sometimes new is not so good. I will try my luck with a previous series, and I cross my fingers hoping that there's something better because the character is very well done.

Greetings and hugs!

22 abril 2020

Mis portadas de cómic favoritas / My favorite comic covers

English below

Buenos días, nocturnos, ¿cómo les va?
Hoy quiero romper un poco la rutina para mostrarles mis portadas de cómic favoritas, y comentarles las razones detrás de ello. ^^ Algunas lecturas fueron buenas, otras... no tanto, pero todas las portadas me enamoraron a primera vista. Déjenme saber su opinión en los comentarios, tanto si leyeron los cómics como si no; aquí nos importa la belleza, el arte, y no tanto la lectura (solo por hoy, lo prometo.) Pueden darle clic al título de cada uno para verlos en GoodReads. Entonces, ¿empezamos?

Good morning, nighters, how are you doing?
Today I want to break the routine a bit to show you my favorite comic book covers, and tell you the reasons behind. ^^ Some readings were good, others... not so much, but all the covers made me fall in love at first sight. Let me know your opinion in the comments, whether you read the comics or not; here we care about beauty, art, and not so much reading (just for today, I promise.) You can click each other's title to see them on GoodReads. So, shall we begin?

  • Español: Estoy muy, muy adicto a este cómic. La historia es interesante y el arte es precioso, pero esta portada, con Elizabeth Báthory saliendo de una catarata de sangre, es una belleza mórbida. Estoy esperando con ansias el último número de esta serie para reseñarla, pero de antemano les digo que es buena a pesar de los altibajos.
  • English: I am very, very addicted to this comic. The story is interesting and the art is great, but this cover, with Elizabeth Bathory emerging from a waterfall of blood, is a morbid beauty. I'm looking forward to the latest issue of this series to review it, but I tell you beforehand that it's good despite the ups and downs.

  • ES: Leí esta novela gráfica hace AÑOS, pero aún recuerdo que lo disfruté mucho. El arte es decadente y fantástico a partes iguales, con una oscuridad inusual, casi siempre ausente en cómics comerciales. Está de más decir que cada página es hermosa.
  • EN: I read this graphic novel AGES ago, but I still remember that I really enjoyed it. The art is equally decadent and fantastic, with unusual darkness, almost always absent in commercial comics. It goes without saying that each page is beautiful.

  • ES: Otra joya que leí tiempo atrás. Quienes me conocen saben que mis colores favoritos son el negro y el rojo, y el blanco crea un contraste que me encanta. Además, fue irónico que me encontré con este cómic cuando tenía el mismo peinado que el protagonista. ^^'
  • EN: Another gem I read long ago. Those who know me know that my favorite colors are black and red, and white creates a contrast that I love. Also, it was ironic that I came across this comic when I had the same hairstyle as the protagonist. ^^ '

  • ES: Aplican las mismas razones de antes. Los colores me encantan, pero el dibujo caricaturesco con la pose amenazadora de Pinocho hacen un segundo contraste que me gusta mucho. Amad esta portada, os lo ordeno.
  • EN: The same reasons as before apply  I love the colors, but the caricature drawing with the threatening pose of Pinocchio make a second contrast that I really like. Love this cover, I comand thee.

  • ES: Si me preguntan, la oscuridad que derrocha esta historia va muy bien con una portada a blanco y negro. La mirada del Guasón incluso se ve más perturbadora.
  • EN: If you ask me, the darkness that wastes this story goes very well with a black and white cover. Joker's gaze even looks more disturbing.

  • ES: Amé esta serie por un largo tiempo, y a pesar de que el guión ha decaído demasiado últimamente, las portadas son excelentes. Esta tiene un aura de fantasía oscura erótica que me encanta. Una belleza.
  • EN: I loved this series for a long time, and even though the script has fallen too low lately, the covers are excellent. This one has a dark, erotic fantasy aura that I love. A beauty.

  • ES: Otra historia que leí tiempo atrás. Las portadas no me gustaron mucho, aunque las páginas son preciosas, pero esta es visualmente adictiva. Podría quedarme largo rato viéndola.
  • EN: Another story I read long ago. I didn't really like the covers, although the pages are beautiful, but this one is visually addictive. I could spend a long time looking at it.

  • ES: También la leí hace tiempo, pero la estética a lo vieja-escuela me encanta. Refleja muy bien la decadencia y los sentimientos de la historia, aunque no suelo consumir cómics con este tipo de arte. 
  • EN: I also read it a long time ago, but I love the old-school aesthetic. It reflects the decadence and feelings of the story very well, although I don't usually consume comics with this type of art.
  • ES: Tengo algo con las portadas de tonos morados, por si no es obvio. Desde que vi la portada, supe que tenía que leer esta historia, y estoy esperando a que termine de ser publicado al menos el primer arco para reseñarla. Mientras tanto, ¿no les encanta el arte?
  • EN: I have something with the purple covers, in case it isn't obvious. Since I saw the cover, I knew I had to read this story, and I'm waiting for at least the first arc to finish being published to review it. Meanwhile, don't you love the art? 

  • ES: La historia como tal fue... extraña. Necesita una continuación y ya ha tardado bastante, lo cual es una lástima considerando lo oscura, interesante y entretenida que es esta serie, aspectos que la portada refleja muy bien.
  • EN: The story as such was... strange. It needs a sequel and it has taken quite a while, which is a shame considering how dark, interesting and entertaining this series is, aspects the cover reflects very well.

  • ES: Dejando de lado el pésimo guión, las portadas son una maravilla. Pareciera que estamos ante un cómic de horror de alta calidad, los colores son asombrosos y tiene un aire de Castlevania de Netflix imposible de no amar. Fuera de eso, la serie apesta; esperemos que la película sea mejor.
  • EN: Leaving aside the lousy script, the covers are wonderful. It seems that we are dealing with a high quality horror comic, the colors are amazing and it has an air of Netflix's Castlevania impossible not to love. That put aside, the series sucks; let's wait the movie is better.

¡Un saludo y un abrazo!
Greetings and hugs!