27 noviembre 2018

Reseña: Road Ghosts Omnibus Edition, de E. Chris Garrison

"Inolvidable".
Fuente.
Leer en inglés
Read in English

Hay historias destinadas a ser recordadas: tocan una fibra sensible, nos transportan al pasado, o quizá nos hacen soñar con el futuro. Algunas combinan un poco de todo esto para ser inolvidables, como es el caso de Road Ghosts: Omnibus Edition, de E. Chris Garrison, una trilogía que narra las aventuras de un grupo de amigos interesados o creyentes de lo paranormal cuyas vidas son trastocadas cuando un viaje sale realmente mal.
La historia empieza en Four ‘til Late, presentando el viaje inicial del grupo. Todo marcha bien hasta que empiezan a tener mensajes perturbadores en sueños, encuentros extraños e incluso advertencias que parecen venir del más allá: Algunos fantasmas pueden convertirse en serios demonios.
Este fue el libro más difícil de leer. Hubo escenas menores y conversaciones que no me parecían del todo necesarias, dejando una narración sobresaturada y sobrebuscada. Me dejó perdido que Brett y Liz, los verdaderos protagonistas de la trilogía, tuvieran poca importancia, aunque el ambiente urbano y desenfadado de los demás personajes ayudó mucho a la fluidez.
En Sinking Down, Brett y Lizzie descubren una extraña criatura que podría probar la realidad de los sucesos paranormales y los seres imposibles con los que trabajan, pero que está directamente relacionada con los peligros que enfrentaron en el viaje anterior. Además, el grupo tendrá que correr contra el reloj para mantenerla a salvo, pues alguien parece estar interesado en la criatura.
"Sería una buena serie de
televisión o de cómics".
Fuente.
Aquí todo mejora muchísimo, es el mejor de los libros en mi opinión. Brett y Liz son el centro de todo, crecen muchísimo como personajes, las escenas son más naturales, mucho más interesantes e incluso se sienten reales. Me identifiqué con ambos más de una vez y perdí la noción del tiempo con cada capítulo. El final merece una mención especial: ¡Guau, simplemente guau!
Me and the Devil presenta a un grupo mucho más sólido que está volviéndose famoso entre los círculos de los sobrenatural, pero cuyos lazos se pondrán a prueba por los efectos secundarios de sus últimas aventuras. Brett no parece ser él mismo, pero no es solo su relación la que peligra, sino su alma misma también.
Aquí las cosas se tornan más oscuras y excéntricas a medida que pasan los capítulos, y aunque el inicio me pareció forzado, el desarrollo estuvo más fluido y mejor construido. A pesar de que Liz y Brett se debaten el estrellato, para mí ganó la primera por su papel clave e ingenio. Al igual que en el segundo libro, el final fue increíble, precedido por un ingenioso giro en la trama.
Junto a esto, el libro incluye la historia Spectral Delivery, situada al final de la trilogía, donde Enid descubrirá qué tanto hay de cierto sobre los rumores oscuros que rodean a Brett y sus amigos. No me pareció del todo necesaria y agrega poco al libro, pero fue un relato entretenido, creativo y ameno.
En general, Road Ghosts: Omnibus Edition es una historia que va mejorando con cada capítulo y que definitivamente se quedará grabada en la memoria de los lectores. Combina una fantasía urbana bastante particular con drama y humor, haciéndome pensar que sería una buena serie de televisión o de cómics con algunos ajustes. Puede sentirse pesada a veces y abrumar al lector, pero no tiene ningún desperdicio.

¡Un saludo y un abrazo!

Review: Road Ghosts Omnibus Edition, by E. Chris Garrison

"Unforgettable."
Source.
Leer en español
Read in Spanish

There are stories destined to be remembered: they touch a sensitive fiber, transport us to the past, or perhaps make us dream about the future. Some combine a little of all this to be unforgettable, as is the case of Road Ghosts: Omnibus Edition, by E. Chris Garrison, a trilogy that tells the adventures of a group of friends interested or believers in the paranormal whose lives are disrupted when a trip goes really bad.
The story begins in Four 'til Late, presenting the group's initial journey. Everything goes well until they begin to have disturbing messages in dreams, strange encounters and even warnings that seem to come from beyond: Some ghosts can become serious demons.
This was the most difficult book to read. There were minor scenes and conversations that didn't seem entirely necessary, leaving a supersaturated and over-looked narration. It lost me that Brett and Liz, the true protagonists of the trilogy, had little importance, although the urban and casual atmosphere of the other characters helped a lot to the fluidity.
In Sinking Down, Brett and Lizzie discover a strange creature that could prove the reality of the paranormal events and the impossible beings with whom they work, but that's directly connected with the dangers they faced in the previous trip. In addition, the group will have to run against the clock to keep it safe, because someone seems to be interested in the creature.
"It would be a good TV show or comic
series with some adjustments."
Source.
Here everything improves a lot, it is the best book in my opinion. Brett and Liz are the center of everything, they grow a lot as characters, the scenes are more natural, much more interesting and even feel real. I identified with both more than once and lost track of time with each chapter. The end deserves a special mention: Wow, just wow!
Me and the Devil presents a much more solid group that is becoming famous among supernatural circles, but whose ties will be put to the test by the side effects of their latest adventures. Brett doesn't seem to be himself, but it's not only his relationship that is in danger, but his very soul as well.
Here things become darker and more eccentric as the chapters pass, and although the beginning seemed forced, the development was more fluid and better built. Although Liz and Brett are debating stardom, for me she won the first for her key role and ingenuity. As in the second book, the ending was incredible, preceded by an ingenious plot twist.
Along with this, the book includes the short story Spectral Delivery, located at the end of the trilogy, where Enid will discover how much is true about the dark rumors surrounding Brett and his friends. It didn't seem entirely necessary and adds little to the book, but it was an entertaining, creative and enjoyable story.
In general, Road Ghosts: Omnibus Edition is a story that gets better with each chapter and that will definitely be recorded in the memory of readers. It combines a quite particular urban fantasy with drama and humor, making me think that it would be a good TV show or comic series with some adjustments. It can feel heavy at times and overwhelm the reader, but has no waste.

Greetings and hugs!

21 noviembre 2018

Comic Review: Alisik #1

"Stunning, stunning artwork!"
Source.
Leer en español
Read in Spanish

Graveyards are a settings I’m in love with. Despite people could consider it a safe-bet for dark fantasy or gothic comics or books, I find it fascinating to rediscover how different ideas can come from them. Alisik, written by Hubertus Rufledt and with art by Helge Vogt, gave me exactly what I was waiting for.
Alisik is a girl just died and woke up the cemetery, not really understanding what’s happening to her or whatever led to her death, and needs the help of her new friends, dead as well, to deal with the new rules and conditions that apply to the spirits in this charming universe as she find herself falling in love with a living boy.
Written with a good dose of humor and cruel jokes concerning her new state, Alisik discovers there’s more than meets the eye when speaking about the dead and their graveyard, along with the beings she will meet during this new existence of hers.
This first issue is pretty simple, betting more on artwork than in the actual plot, with only a couple of brief, yet curious scenes that introduce the world Rufledt and Vogt have created for this gothic ghost. The reading very fluent, linear and with charismatic characters that the reader feels real whenever they appear.
The reading process was only interrupted for good reasons: stunning, stunning artwork! The design used in each of the characters made me remember Tim Burton’s stop-motion films, creating a mythology very similar to some works by Neil Gaiman. I first frowned when I read those two masters as a reference for Alisik, but you can trust me on this one: it’s fair to include them.
The dark tones used for the comic and the inner pages were a marvel. Somehow, these guys were able to create dark, creepy environments, nocturnal fantasy landscapes that didn’t need black to be the first choice. Blues, purples, reds, greens and even greys and whites combine to create an appealing aesthetic.
There were some panels and pages where no words were needed, using the silence, the absence of dialogues and any other kind of sound to build tension or draw the reader even nearer to the scenes. I admit that I have a predilection for this and it really gives me a good impression of what I’m reading, which Alisik achieved with ease. When texts and dialogues were required, these felt natural, organic, and blended with the environment, all of the art, not bothering at all.
However, it left me with a bittersweet taste when I realized that I reached the end of the first issue because of that: I had too much of the art, of the lettering, the characters, but just too little, if anything, of the story. We only know the basics when we reach the final page of Alisik #1. Not what I expected, but if I’m not mistaken, then there are other three issue coming.
It’s worth keeping an eye on this comic, which is already on the stores and available for everyone. As by me, I’ll be not-so-patiently waiting for the next issue to be ready.

Visit Alisik!

Reseña de Cómic: Alisik #1

"El arte es maravilloso, ¡increíble!".
Fuente.
Leer en inglés
Read in English

Los cementerios son locaciones de las que estoy enamorado. Aunque la gente podría considerarlos una apuesta segura para libros o cómic de fantasía oscura o gótica, encuentro fascinante redescubrir cómo diferentes ideas pueden venir de ellos. Alisik, escrito por Hubertus Rufledt y con arte de Helge Vogt, me dio exactamente lo que buscaba.
Alisik es una chica que acaba de morir y despierta en un cementerio, no entendiendo del todo lo que le sucede o lo que sea que la llevó a morir, y necesita la ayuda de sus nuevos amigos, también muertos, para lidiar con las nuevas reglas y condiciones que aplican para los espíritus en este universo encantador mientras se enamora de un chico vivo
Escrito con una buena dosis de humor y bromas crueles sobre su nuevo estado, Alisik descubre que hay más de lo que se ve a simple vista al hablar acerca de los muertos y su cementerio, junto con los seres que conocerá durante esta nueva existencia suya.
El primer número es bastante simple, apostando más al arte que a la trama en sí, con solo un par de escenas cortas, aunque curiosos, que introducen el mundo que Rufledt y Vogt crearon para este fantasma gótico. La lectura es bastante fluida, lineal, y con personajes carismáticos que el lector siente real cada vez que aparecen.
El proceso de lectura solo se interrumpe por buenas razones: El arte es maravilloso, ¡increíble! Los diseños usados en cada uno de los personajes me hicieron recordar las películas en stop-motion de Tim Burton, creando una mitología muy similar a los trabajos de Neil Gaiman. Fruncí el ceño en un principio cuando leí a esos dos maestros como referencias en Alisik, pero créanme en esto: es justo incluirlos.
Los tonos oscuros usados para el cómic y las páginas internas fueron una maravilla. De alguna forma, estos chicos fueron capaces de creer entornos oscuros y horripilantes, paisajes de fantasía oscura nocturnos que no necesitaban del negro como la primera elección. Azules, morados, rojos, verdes e incluso grises y blanco se combinan para crear una estética atractiva.
Hubo algunos paneles y páginas donde no se necesitaban palabras, usando el silencio, la ausencia de diálogo y cualquier otra clase de sonido para crear tensión o acercar al lector mucho más a las escenas. Admito que tengo predilección por esto y realmente me da una buena impresión de lo que estoy leyendo, lo cual Alisik consiguió con facilidad. Cuando se requería de textos y diálogos, estos se sentían naturales, orgánicos, y se mezclaban con el ambiente, todo el arte, sin molestar en lo absoluto.
No obstante, me dejó con un sabor agridulce cuando me di cuenta de que había llegado a final del primer número por eso mismo: obtuve mucho del arte, del lettering, de los personajes, pero muy poco, si acaso nada, de la historia. Solo sabemos lo básico cuando alcanzamos la última página de Alisik #1. No era lo que esperaba, pero si no estoy equivocado, hay otros tres números en camino.
Vale la pena mantener el ojo en ese cómic, el cual ya está en las tiendas y al alcance de todos. Por mi parte, estaré esperando no muy pacientemente a que el siguiente número esté listo.


¡Visita a Alisik!

Puncture Marks, by Angelspit

"One surprise after the other."
Source.

Leer en español
Read in Spanish

It always surprises me what people can come up with when they have the chance to reinvent anything, even more if it’s music we’re speaking about. When Karl Learmont a.k.a. Zoog Von Rock started promoting “Puncture Marks” saying his tracks were “being attacked, ripped to shreds and spat back out” he wasn’t joking at all!
After the release of Black Dog Bite, Zoog decided to see how the album would sound when its songs were altered by some of the best exponents in the alternative music scene, turning them into different genres that include, but are not limited to, IDM, Industrial, Darkwave, Synthwave and Cyberwave, just to name a few.
Despite it had its pros and cons, some tracks with a better sound and idea behind them, there are certain remixes that got me completely addicted to them. I couldn’t stop playing some of them, and I know that will be the case for everyone who gives this album a try. There is something for everyone, a different rhythm and genre in each of the songs.
Mr. Kitty offers one of the most entertaining tracks with his remix of “Satanic Aesthetic,” presenting a version more oriented towards the Dance genre, and even funny, uplifting song to listen to. I always feel an inner party in my head whit it!
"An incredible variety of styles, ideas and genres
that left me open-mouthed."
Source.
The violence and energy of En Esch on the remix for “Ugly Deeds” creates an interesting contrast when compared to the rest of the setlist, standing on its own highlight and glory, although it would take a couple of attempts to find the beauty on it; such was my case, but as soon as you start liking it, you will put it in replay! This same applies to The Mercy Cage remix of “Sexy Tragic Muse.”
There are also weak tracks that didn’t surprise me that much, such as the Mutilato Remix of “Great Bank in the Sky” by Go Fight or the “Bang Bang Bang” in charge of INERTIA Pistol Whipped. There was a good idea, an interesting approach both of them that seemed to have potential, but that didn’t convince me in the end.
It is also worth of mention that “Post Truth Wonderland” is destroyed by Shadowcell Theory to create a macabre, psychotic rhythm filled with energy that competes with the second version, a cover of the same song by steampunk band Abney Park, my personal favorite because of its trance rock, HIM-inspired sound. This is followed by the Planetdamage Wreck Remix of Scorpio Machine, a delight of track!
Returning to the simple, yet curious electronic sound, listeners will find a remix of “Collapsing Venus” by Aberrant Behavior. I’ not too found into cyberpunk, but it is as solid as any other of the mentioned good tracks and should be appealing to followers of the style, which I’m just not a fan of.
I have to admit that the rest of the tracks didn’t surprised me that much, but proved to be one surprise after the other with an incredible variety of styles, ideas and genres that left me open-mouthed. Puncture Marks is a curious record, to say the least, and that’s wat I love, to see creativity explode and give this kind of results.

Read the interview i had with Zoog here!

Puncture Marks, de Angelspit


"Una sorpresa tras otra".
Fuente.

Leer en inglés
Read in English

Siempre me sorprende lo que se le ocurre a las personas cuando tienen la oportunidad de reinventar lo que sea, mucho más si estamos hablando de música. Cuando Karl Learmont a.k.a. Zoog Von Rock promocionaba “Puncture Marks” diciendo que sus pistas estaban “siendo atacadas, rasgadas en jirones, y escupidas de vuelta”, ¡no era en broma!
Luego del lanzamiento de Black Dog Bite, Zoog decidió ver como sonaría el álbum cuando sus canciones fueran alteradas por algunos de los mejores exponentes en la escena de música alternativa, convirtiéndolas en distintos géneros que incluyen, pero no se limitan, a IDM, Inductrial, Darkwave, Synthwave y Cyberwave, por solo nombrar algunos.
Aunque tiene sus pros y contras, algunas pistas con un mejor sonido e idea detrás de ellas, hay ciertas remixes que me volvieron un adicto total. No pude dejar de escuchar muchas de ellas, y sé que tal será el caso de todos los que le den una oportunidad a este álbum. Hay algo para cada uno, un ritmo y género diferente en cada una de las canciones.
Mr. Kitty ofrece una de las pistas más entretenidas con su remix de “Satanic Aesthetic”, presentando una versión más orientada hacia el género Dance, una canción motivadora que es incluso divertida de escuchar. ¡Siempre siento una fiesta interna con ella!
"Una increíble variedad de estilos, ideas y géneros
que me dejó boquiabierto".
Fuente.
La violencia y energía de En Esc hen la remix para “Ugly Deeds” crea un contraste interesante cuando se la compara al resto del setlist, destacándose por sus propias luz y gloria, aunque podría tomar algunos intentos encontrar la belleza en ella; tal fue mi casa, pero tan pronto como te empieza a gustar, ¡te verás dándole a replay! Esto también aplica a la The Mercy Cage remix de “Sexy Tragic Muse”.
También hubo pistas débiles que no me sorprendieron tanto, como lo son la Mutilato Remix de “Great Bank in the Sky” por Go Fight o la “Bang Bang Bang” a cargo de INERTIA Pistol Whipped. Hubo buenas ideas y un acercamiento interesante en ambas que parecían tener potencial, pero no me convencieron al final.
Es también digno de mencionar que “Post Truth Wonderland” es destruído por Shadowcell Theory para crear un ritmo macabre y psicótico lleno de energía que compite con la segunda versión, un cover de la misma canción por la banda steampunk Abney Park, una de mis favoritas por su sonido de trance-rock inspirado en HIM. A esta le sigue la remix que hizo Planetdamage Wreck de Scorpio Machine, ¡una delicia de pista!
Regresando al sonido electrónico simple pero curioso, hay una remix de “Collapsing Venus” por Aberrant Behavior. El cyberpunk no es lo mío, pero esta es una pista tan sólida como las que he mencionado y será agradable para seguidores del estilo; solamente no soy un fanático.
Tengo que admitir que el resto de las pistas no me sorprendieron mucho, pero demostraron ser una sorpresa tras otra con una increíble variedad de estilos, ideas y géneros que me dejó boquiabierto. Puncture Marks es un disco curioso por decir lo menos, y es lo que me encanta, ver la creatividad explotar y dar esta clase de resultados.

¡Lee la entrevista que tuve con Zoog aquí!

Atomic Eyes, by The Rain Within


"Slow tempo songs as massive destruction weapons."
Source

Leer en español
Read in Spanish

Combining the 80s retro beats with modern electro-rock sounds and a good dose of darkwave music, The Rain Within uses slow tempo songs as massive destruction weapons in the album “Atomic Eyes.”
Serving as a time machine for the ears, each of the tracks makes the listener travel decades to the past, when music was simpler and not as elaborated nowadays. You can literally feel the unique, raw feelings that compose these songs, a genuine exploration of emotion and spirits that each of the lyrics carry.
Speaking of which, I had to stop everything around me and really pay attention to the lyrics, as I felt there was a distant, lost part of me hidden in the voice of Andy. “Rain” was the best example given its narcotic, addictive tunes, and I could even consider it as my personal favorite.
Despite “Like the Devil” opens the curtain for a solid record as the first track, it is with “Dividing Line” that the listener gets a more complete idea of what the album will be like thanks to its structure. I cannot stop listening to that one, or the phantasmal “Realign,” two songs that could have been taken out of a movie soundtrack.
It doesn’t matter how many times I listened to the songs, I keep getting Fantasy and SciFi vibes from them, especially with the title track, “Atomic Eyes,” filled with mystery, or with “Nothing Here, Nothing There” and “Midnight,” which could be considered the darkest of tracks in the record.
"Atomic Eyes feels more natural, warmer."
Source
Melancholy plays a significant part on the lyrics and even the music, not a coincidence then that many of the songs, despite their slow pace, made me fall into a trance of past memories that, interestingly, do not belong to me.
Those who like dramatic instrumentals and unusual combinations with strong, elaborated results, will love to know that such a powerful disc as Atomic Eyes ends with “Android Hearts,” a highly emotive track consisting on a march that combines the spectral and the steampunk aesthetics. Truly a masterpiece.
What has left me thinking a lot is the vague idea that certain segments of some songs seem to be inspired by “Somebody Told Me,” by The Killers. Behind the dark lyrics, the Vaporwave-like sound in a couple of tracks and the ghostly voice of Andy, I could feel a distant similarity with the single, especially at the beginning of “Small Precious Light.” Whether intentional or not, the likeness offers an interesting layer whenever it appears.
Atomic Eyes brings several elements from the past in The Rain Within but innovating the proposal offered to the fans. Not surprising considering the creativity behind the project, but it will amaze both newcomers to its sound and draw the fans closer to this interesting world that keeps growing up record after record.
When compared to the old songs, Atomic Eyes feels more natural, warmer, and not as synthetic despite the electronic genres. The Rain Within has never been a commercial proposal, but there’s a clearer approach to the ideas presented in this album, a more honest and raw side of emotions we all experience, making this an organic disc many could feel identified with.
I cannot wait to see what will come now!

Read the interview I had with Andy here!

Atomic Eyes, de The Rain Within


"Canciones de tempo lento como armas de destrucción masiva".
Fuente

Leer en inglés
Read in English

Combinando el ritmo retro de los 80 con sonidos modernos de electro-rock y una buena dosis de música darkwave, The Rain Within usa canciones de tempo lento como armas de destrucción masiva en su álbum “Atomic Eyes”.
Funcionando como una máquina de tiempo para los oídos, cada una de las pistas hace que el oyente viaje décadas hacia el pasado, cuando la música era más sencilla y no tan elaborada como hoy en día. Literalmente se pueden sentir las emociones únicas y crudas que componen estas canciones, una exploración genuina de sentimiento y espíritus que lleva consigo cada letra.
Hablando de ello, tuve que parar todo lo que me rodeaba y realmente prestar atención a las letras, pues sentí que había una lejana y perdida parte de mí escondida en la voz de Andy. “Rain” fue el mejor ejemplo por sus ritmos narcótico y adictivos, y podría incluso considerarla mi favorita personal.
Aunque “Like the Devil” abre la cortina a un disco sólido como la primera pista, es con “Dividing Line” que el oyente obtiene una idea más completa de lo que será el álbum gracias a su estructura. No puedo dejar de escucharla, o la fantasmal “Realign”, dos canciones que podrían haber salido de la banda sonora de una película.
No importa cuántas veces escuchara las canciones, me dan unas vibras de Fantasía y Ciencia Ficción en todas, especialmente la pista titular, “Atomic Eyes”, llena de misterio, o “Nothing Here, Nothing There” y “Midnight,” que podrían ser consideradas como las pistas más oscuras en el disco.
"Atomic Eyes se siente más natural, más cálido".
Fuente
La melancolía juega un papel significante en las letras e incluso la música, por lo que no es coincidencia que muchas de las canciones, a pesar de su ritmo pausado, me hagan caer en un trance de recuerdos que, interesantemente, no me pertenecen.
Aquellos que amen los instrumentales dramáticos y combinaciones inusuales con resultados fuertes, elaborados, estarán felices de saber que un disco tan poderoso como Atomic Eyes termina con “Android Hearts”, una pista altamente emotiva que consiste en una marcha que combina lo espectral y la estética steampunkUna obra de arte, sin dudas.
Lo que me ha dejado pensando bastante es la vaga idea de que ciertos segmentos de algunas canciones parecen inspirados por “Sobody Told Me”, de The Killers. Detrás de las letras oscuras, el sonido estilo vaporwave en un par de pistas y la voz fantasmal de Andy, pude sentir una similitud distante, en especial al inicio de “Small Precios Light”. Bien sea intencional o accidental, la similitud ofrece una capa interesante cuando aparece.
Atomic Eyes toma varos elementos del pasado de The Rain Within pero innovando en la propuesta ofrecida a los fans. No es de sorprender considerando la creatividad detrás del proyecto, pero el resultado final les agradará tanto a fans acérrimos de la banda como a aquellos que apenas estén conociendo el interesante mundo que sigue creciendo disco tras disco.
Cuando se le compara a las viejas canciones, Atomic Eyes se siente más natural, más cálido, y no tan sintético a pesar de los géneros electrónicos. The Rain Within nunca ha sido una propuesta comercial, pero hay un acercamiento más claro a las ideas presentadas en este álbum, un lado más honesto y crudo de las emociones que todos experimentamos, haciendo de este un disco orgánico con el cual muchos se sentirán identificados.
¡No puedo esperar a ver qué sigue!

¡Lee la entrevista que tuve con Andy aquí!

20 noviembre 2018

¡Entrevistando a The Rain Within!

Hoy vengo con otra entrevista, esta vez a Andy Dean, quien habla de Atomic Eyes, el disco más reciente de su proyecto The Rain Within. Para los que no lo conozcan, TRW es un proyecto de música darkwave, electrónica y con un estilo muy, muy retro. Fanáticos de los 80, les va a encantar este álbum. Al igual que con Angelspit, publicaré la reseña esta semana. ^^

Clic aquí para leerla en inglés.
Click here to read it in English.

¡Un saludo y un abrazo!



The Rain Within: “Atomic Eyes me encuentra en mi mejor y peor momento, es mi voz su forma más pura"

Eros nos ha arruinado más de una vez a todos nosotros, dejándonos un terreno baldío, un lugar tóxico para vivir mientras nos curamos y tratamos de regresar a esa vida pasada en la que solíamos estar, pero que parece estar muy lejos. Sin embargo, la creatividad aumenta con esta depresión, una oportunidad aprovechada y utilizada para la grandeza de The Rain Within.
Lo que estoy seguro fue que un buen álbum fue totalmente cambiado por este sentimiento y nos dio lo que ahora conocemos como "Atomic Eyes". Tuve la oportunidad de hablar con el hombre detrás del proyecto, Andy Dean, y esto es lo que me dijo sobre la experiencia catártica.

1. ¿Por qué Atomic Eyes? ¿Qué hace que esta canción sea la que titula el álbum?
Atomic Eyes fue la primera canción que escribí para este álbum. Después de que lo terminé, volví sobre las letras buscando el título de una canción. Nada en el coro resonaba conmigo, pero seguí volviendo a esa línea. La segunda vez que lo escribí en tinta en la parte superior de la página, supe que sería el título del álbum.

2. ¿Cómo describirías este álbum con tus propias palabras?
Es una mezcla de synthpop y synthwave con una tonelada de influencia del neón de los 80s. Es la suma de todo lo que he aprendido como músico y todo lo que he experimentado como persona. No retuve nada en este caso, por lo que Atomic Eyes es mi voz en su forma más pura.

3. Siempre te inspiras en la música retro y en los 80, ¿cómo sigues obteniendo nuevas ideas de este mundo?
Esa parte es en realidad bastante fácil. Incluso si no quisiera nuevas influencias, sería imposible excluirlas. Comencé a trabajar en Atomic Eyes durante una relación que terminó mal (¿no es así con todas?) y terminé usando el dolor provocado por la división como combustible. Así que Atomic Eyes me encuentra en mi mejor y peor momento.

4. Sobre este álbum en particular, ¿hubo alguien o algo que te hizo comenzar a trabajar en Atomic Eyes?
Realmente no. Soy un adicto al trabajo en el verdadero sentido de la palabra, por lo que nunca dejo de trabajar en nuevas canciones. Ya sea una canción para The Rain Within, Bella Morte o mi Patreon, siempre hay algo que me emociona. Pero una vez que estuve en marcha, las cosas que sucedieron en mi vida ciertamente influyeron en la dirección del álbum. Tenía la intención de lanzar Atomic Eyes en septiembre de 2017, pero después de que mi relación terminara no estaba en condiciones de lidiar con eso, así que lo pospuse hasta el Día de San Valentín. Y me alegro de haberlo hecho, porque el álbum realmente tomó forma durante esos meses... las canciones fueron reemplazadas por otras más oscuras y profundas, y todo el tono de Atomic Eyes cambió a lo que escuchas ahora.
5. Parece que hay mucha melancolía en este álbum, ¿fue intencional?
No creo que intencional sea la palabra correcta. Es solo un producto de donde estaba mientras componía estas canciones.

6. ¿Qué hace que este álbum sea diferente de otros de The Rain Within?
Creo que todas las bandas tienen ese álbum en el que realmente han llegado a entender el corazón, el alma y las cosas del proyecto. Atomic Eyes es ese disco para mí. Entiendo mis fortalezas y me apoyé en ellas para transmitir las emociones que estaba tratando de transmitir. Es un álbum verdaderamente honesto que me encuentra con mis sentimientos en la manga. Es crudo, y la gente parece estar captando eso.

7. Puedo imaginar una escena diferente de una película con cada una de las canciones, ¿combinarías cada canción con una película / programa de televisión o Atomic Eyes es una sola historia?
Creo que podría ir de cualquier dirección, pero no creo que haya ningún problema para encajarlos en una sola película. Como dije, las canciones trazan un arco de historia que realmente tuvo lugar en mi vida, por lo que se colocaron en el orden correcto en el que funcionaría. Ciertamente se sale de los límites aquí y allá, pero no creo que eso sea un problema.

8. ¿Qué planes tienes ahora? ¿Tal vez un proyecto en el que estés trabajando ahora?
Ahora mismo las fechas de las giras se están reservando como locas. ¡Estoy tan emocionado de volver a la carretera en abril con mis amigos en Hexheart! Y tengo un montón de convenciones divertidas en el camino que incluyen Cyberfest Chicago, Human Music, NEON, The Gothic Cruise y muchas otras. 2018 va a ser un año ocupado! Sin mencionar el hecho de que ya estoy un par de canciones en el próximo álbum de Rain. Y encima de todo, produzco 2 pistas exclusivas para mis patrocinadores de Patreon cada mes.

9. ¿Hay algún mensaje que le gustaría dar a aquellos que están inspirados en The Rain Within y que también quieren hacer música?
Sean honestos con su música y no traten de sonar como otra persona... la influencia puede ser inspiradora y útil, pero la imitación te hace un clon. Deja tu naturaleza competitiva en la puerta... es venenoso y te lleva a la mierda como la envidia y la amargura. Todos estamos luchando por cosas similares y debemos ayudarnos unos a otros en el camino. Y no te preocupes por tu equipo. Lo que tengas es lo suficientemente bueno en este momento para hacer llegar tus ideas al mundo. Nunca es el equipo y sino siempre las canciones que tienen un impacto real. ¡Lo más importante es divertirse haciéndolo y rodearse de buenas personas con actitudes positivas!
Bandcamp 1
Facebook

Interviewing The Rain Within!

Today I come with another interview, this time with Andy Dean, who speak about Atomic Eyes, the newest disc of his project The Rain Within. For those who don't know him, TRW is a project of darkwave and elecronic music with a very, very retro vibe. Fans of the 80s, you're gonna love this album. Just like with Angelspit, I will publish the review this week. ^^

Clic aquí para leerla en español.
Click here to read it in Spanish.

Greetings and hugs!



The Rain Within: “Atomic Eyes finds me at my best and worst, is my voice in its purest form”

Eros has messed up more than once with all of us, leaving us a wasteland, a toxic place to live as we heal and try to return to that past life on which we used to be but seems far away. However, creativity increases with this depression, a chance taken and used for the greatness of The Rain Within.
What I’m sure was a good album was totally changed by this feeling and gave us what we now know as “Atomic Eyes.” I had the chance to talk with the man behind the project, Andy Dean, and this is what he told me about the cathartic experience.

1. Why Atomic Eyes? What makes this song the one that titles the album?
Atomic Eyes was the first song I wrote for this album. After I’d finished it I went back over the lyrics hunting for a song title. Nothing in the chorus was resonating with me, but I kept coming back to that line. The second I wrote it in ink at the top of the page I knew it would be the title of the album.

2. How would you describe this album in your own words?
It’s a mix of synthpop and synthwave with a ton of neon 80s influence. It’s the sum of everything I’ve learned as a musician and everything I’ve experienced as a person. I didn’t hold back anything on this one, so Atomic Eyes is my voice in its purest form.

3. You are always inspired by retro music and the 80s, how do you keep getting new ideas from this world?
That part is actually pretty easy. Even if I didn’t want any new influences it would be impossible to shut them out. I started working on Atomic Eyes during a relationship that ended badly (don’t they all?) and finished it using the pain brought on by the split as fuel. So Atomic Eyes finds me at my best and worst.

4. About this album in particular, was there anyone or anything that made you start working on Atomic Eyes?
Not really. I am a workaholic in the truest sense of the word, so I never stop working on new songs. Whether it’s a song for The Rain Within, Bella Morte, or my Patreon there is always something that has me excited. But once I got going the things happening in my life certainly influenced the album’s direction. I had intended to release Atomic Eyes in September of 2017, but after my relationship ended I was in no shape to deal with it, so I postponed until Valentine’s Day. And I’m glad I did, because the album really took shape during those months... songs were replaced with darker, deeper ones, and the entire tone of Atomic Eyes shifted toward what you are hearing now.
5. There seems to be a lot of melancholy in this album, was it intentional?
I don’t think intentional is the right word. It’s just a product of where I was at while composing these songs.

6. What makes this album different from others by The Rain Within?
I think every band has that album where they’ve truly come to understand the project’s heart and soul and things click. Atomic Eyes is that album for me. I understand my strengths and leaned on them to get across the emotions I was trying to convey. It’s a truly honest album that finds me wearing my feelings on my sleeve. It’s raw, and people seem to be picking up on that.

7. I can imagine a different scene of a movie with each of the songs, would you pair each song with a movie / TV show or is Atomic Eyes a single story?
I think it could go either way, but I don’t think there would be any trouble fitting them into a single film. As I said, the songs trace a story arc that actually took place in my life, so placed in the correct order it would work. It certainly steps out of bounds here and there, but I don't feel that would be an issue.

8. What plans do you have now? Maybe a project you’re working on right now?
Right now tour dates are being booked like mad. I’m so excited to get back on the road in April with my friends in Hexheart! And I’ve got a ton of fun conventions on the way including Cyberfest Chicago, Human Music, NEON, The Gothic Cruise, and several others. 2018 is going to be a busy year! Not to mention the fact that I’m already a couple songs in to the next Rain album. And on top of it all I produce 2 exclusive track for my Patreon supporters every month.

9. Is there any message you would like to give to those who are inspired by The Rain Within and want to make music as well?
Be honest with your music and don’t try to sound like someone else... influence can be inspiring and helpful, but imitation just makes you a clone. Leave your competitive nature at the door... it is venomous and leads to bullshit like envy and bitterness. We’re all striving for similar things and should help one another along the way. And don’t sweat your gear. Whatever you have is good enough at the moment to get your ideas out to the world. It’s never the gear and always the songs that have a real impact. Most of all have fun doing it and surround yourself with good people with positive attitudes!

Bandcamp 1
Bandcamp 2
Instagram
Twitter
Facebook

Interviewing Angelspit!

Hello, Nighters! I hope this is a good week for you. ^^
Do you know what I have had time without doing? Interviewing personalities, and it's something I enjoy a lot. Some time ago I was able to interview Zoog Von Rock, from Angelspit, about his most recent album, Puncture Marks.
For various problems, additional to my own, the interview couldn't be published before. The album's already out, but take the opportunity to listen to it while reading Zoog's answers. ^^
In advance, thanks to Zoog for his time and for a record like this. Also, if you want to know what I think about the album, I will publish the review this week!

Greetings and hungs!



Clic aquí para leerla en español.
Click here to read it in Spanish.


Zoog Von Rock: “I wanted to write lyrics that people can relate to”

Zoog Von Rock, the mastermind behind the electro-industrial sound of Angelspit, is preparing the release of the band’s next remix album, Puncture Marks. He gave me an early access to the amazing sound of this project and we also had the chance to talk a little about it, offering a more complete insight on its creating process and about what it is about.

1. You said that the profits from Puncture Marks are for your immigration fees. What gave you the idea for a remix album of Angelspit for this?
Yes. I am an Australian living in the USA. Immigration has always been difficult and expensive to deal with...and it's got harder over the past 12 months.
I want people to know where their money is going, and that immigration is a difficult and expensive process.
This remix album was a great opportunity to work with other bands who have also had difficulties getting into another countries when touring. 
I am grateful to be a part of a tribe who look after each other. I am always inspired to make my art relevant for my supporters. YOU ARE AMAZING!

2. Why Black Dog Bite and not a selection of tracks from different albums?
The response to the latest album has been very positive. Angelspit supporters have been asking about the possibility of a remix album - as I have not released one in over 2 years.
When I do a remix album, I try and curate it with a certain theme. With Puncture Marks, I asked remixers to be inspired by Cyberpunk circa 1988 to 1992... Industrial musicians LOVE this time period - it was great fun!
I requested they change the song as much as they wanted, plus add their own vocals. The result is an album that is in the same vain as Black Dog Bite, but it sounds like a completely different album. 

3. Which is the reason for using Puncture Marks as the title? What does it mean to you?
It's a word play on Black Dog Bite. The original album deals with fighting through depression. Puncture Marks are the scars that are left after the bite. 
I wanted to write lyrics that people can relate to, and music that would energize that to forge ahead.
Today will be awesome because we will make it awesome!

4. Did you choose the remixers in any particular way?
Remixing is a great way for bands to work together, build relationships and swap ideas. 'Puncture Marks' is an exercise in pushing each track. It's awesome to hear a band completely re-interpret the song. 
I have a list of people who I love to work with, and I am always adding to it... hence the remix albums are getting longer (!!).
This will have close to 20 remixes... and more coming! Every song from the original album has been remixed, and all remixes sound very different.

5. What were the first thoughts you got when you listened to the new tracks for the first time?
I loved them! It's always a surprise to get remixes back, and it's interesting to hear how the artists re-interpret the track.
The album features some great tracks from Mr.Kitty, Abney Park, Go Fight, The Gothsicles, Inertia, En Esch, The Mercy Cage, Stoneburner, PlanetDamage, Adoration Destroyed, Erektor, Rodney Anonymous, Adventu Impar, addambombb, The Dead Room, Alter De Ruine, Curse Of Cassandra, Shadowcell Theory...and more TBA!

6. You're using a Kickstarter campaign for this album, but you've done it in the past. Do you think you'll keep funding Angelspit's music like this?
DEFINITELY. Kickstarter is a great way to get the word out about a release in a limited time. I already have a solid audience connected to Kickstarter, so it’s easy for me to reach them.

7. Has the process for Black Dog Bite been different in any way to the past ones?
I adopted a completely new approach for Black Dog Bite. I set myself limits based on the technology that existed from 1988 to 1992 - the golden age of Cyberpunk.
I used many more old samplers, drum machines effects units.
This equipment has many glitches and shortcomings - which shade the sound and feel of the album. It was awesome fun!
I hunted down samplers from that era and scouted all over the web for sounds specifically from that time. I adopted the process of writing electric music during that time... which was very laborious, but great fun!
Once the tracks were recorded, I produced them with a modern aesthetic - as they need to hold their ground if they're played in a club.
The lyrics are more personal - dealing with relationships and depression.
For the remix album, I invited the bands to also have fun with this time period. Many dusted off their old synths and distortion pedals to make some old school mayhem!

8. What will you be doing after the album is out?
I am dedicating time to Angelspit's Patreon. I'll be releasing a new track and instructional video each month. The videos aim to encourage people to make their art and include music/production thoughts about sound design, playing live, promotion, management.
I am doing a series on remixing - as remixing s a much loved pastime of mine.
The Patreon is a great way to communicate with people who want to be involved. 
Much of the content on the Patreon is free for everyone.
I am already working on Angelspit's 8th album. It's completely different to anything I have done. I am using the Patreon to explore this new direction. This album is experimenting with synthwave - I call it Cyber Wave. I am focusing on the technology and process of 1978 to 1982.
I am using mainly analog synths (Jupiter 8 and Prophet 5,) Doepfer Modular, Mini Moog and Emulator I - all these existed in that time period. I am also using more analog sequencing, but the big change is that I am playing most parts, so it has a real, organic feel to it.
My indispensable piece of gear is the Doepfer modular synth. Many sounds originate on it, and most sounds are processed through it. I am also using it more for drums. I love what Doepfer builds!
Last word: Keep making your art and music! More than ever, our society needs freedom of speech and creative expression. Someone, somewhere will love what you do - so keep doing it!

The album that Zoog refers to is Hello My Name Is, which I'll be reviewing soon on the channel. Listen to it on Bandcamp and support this man!

Web
Bandcamp
Patreon
Youtube
Facebook
Twitter